«Τα ουσιαστικά είναι αόρατα στο μάτι. Μόνο με τη καρδιά μπορεί να δει κανείς σωστά»

Σχ. Χρονιά 2015-2016  

Τμήματα: ΝΗΠΙΑ –ΠΡΟΝΗΠΙΑ
Νηπιαγωγοί: Ναταλία Βιοπούλου – Χρυσούλα Μπίμπαση
Συμμετείχαν 4 μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και Αναπηρίες.
Στα πλαίσια των σχολικών και καινοτόμων προγραμμάτων πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες και εκπαιδευτικές επισκέψεις που στόχο είχαν την συμμετοχή των μαθητών σε διάφορες εκδηλώσεις, την κοινωνικοποίηση τους, την απόκτηση δεξιοτήτων και τη βελτίωση υπαρχουσών ικανοτήτων, το οποίο θα τα βοηθήσει να ζουν ευτυχισμένα έχοντας μια ζωή με νόημα.
Πιο συγκεκριμένα:
♦ Υλοποιημένα προγράμματα στο σχ. έτος 2015-16 με γενικό στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας να ανακαλύπτουν και να συμμετέχουν σε ατομικές αλλά και σε ομαδικές δραστηριότητες.
1) Ένα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής με τίτλο:
• « Περπατώ, περπατώ εις το πάρκο, βλέπω και συναντώ…»
2) Δύο Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων:
• «Δώσε κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν΄αρχινίσει…»
• « Τόσο Διαφορετικοί όσο και Ίδιοι»
3) Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο:
• « Ο Σεφ ετοιμάζει το πιάτο της ημέρας»


♦ Ένταξη της σχολικής μονάδας στα Δίκτυα:
1. «Τα βότανα στη ζωή μας», Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας
2. « Τα Ευρωπαϊκά ορειβατικά μονοπάτια Ε6 και Ε4» Κ.Π.Ε Μαρώνειας

Καινοτόμα Προγράμματα:
α) Πρόγραμμα Ψυχοκινητικής Αγωγής
β) Πρόγραμμα Κοινωνικής Ευαισθητοποίησης και Ένταξης
γ) Πρόγραμμα Κοινωνικής Δράσης και Αυτονομίας
δ) Προγράμματα συνεργασίας με το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής του ΔΠΘ.
Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής κατόπιν παρότρυνσης και υποστήριξης του Δ/ντη ΠΕ Ροδόπης συνεργάστηκε με το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής και υλοποιήθηκαν
1. πρόγραμμα ψυχοκινητικής άσκησης (με τον καθηγητή Αντώνη Καμπά).
2. Φοιτητές από την κατεύθυνση Προσαρμοσμένης άσκησης κάνουν την πρακτική τους άσκηση στο Νηπιαγωγείο (με την καθηγήτρια Σοφία Μπάτσιου)
3. Φοιτητές της κατεύθυνσης αναψυχής μαθαίνουν να κατασκευάζουν παιχνίδια με ανακυκλώσιμο και φυσικό υλικό για άτομα με αναπηρία (με την καθηγήτρια Ουρανία Ματσούκα)
4. Αποφασίστηκε από τον Σεπτέμβριο η συνεργασία με την ειδικότητα της κολύμβησης και με την συμμετοχή της συμβούλου Φυσικής Αγωγής να ξεκινήσει πρόγραμμα κολύμβησης για τα παιδιά του νηπιαγωγείου (με τον καθηγητή Βασίλη Γούργουλη). Με αυτή τη συνεργασία τα παιδιά του Νηπιαγωγείου λαμβάνουν τα οφέλη της άσκησης καθώς και της αναψυχής μέσω της άσκησης.
♦ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ:
Παιδική ταινία στον Κινηματόγραφο ODEON
♦ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ:
Φούρνο της γειτονιάς και πάρκα
1. Πανθρακικό στάδιο Κομοτηνής.
♦ ΗΡΘΑΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ:
1) Με χώρους που παρουσιάζουν παιδαγωγικό και διδακτικό ενδιαφέρον (Σούπερ και Μίνι Μάρκετ, Παιδικές Χαρές της γειτονιάς, Παιδότοπος, Καφετέρια της γειτονιάς κ.λ.π.), προκειμένου να βιώσουν την λειτουργία τους και να μάθουν πως μπορεί ο άνθρωπος να εξυπηρετείται αυτόνομα.
2) Με τους μαθητές του 12ου Νηπιαγωγείου, 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής, Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, με τα παιδιά της γειτονιάς, με τους φοιτητές του ΔΠΘ των τμημάτων Κοινωνικής Διοίκησης και του ΤΕΦΑΑ.
3) Με τα παιδιά της γειτονιάς με τα οποία συναναστρεφόταν στις εκδρομές που γινόταν στο πλαίσιο παρατήρησης της φύσης
♦ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:
1) Κοινή δράση με το 12ο Νηπ/γειο, Ειδικό Δημοτικό σε συνεργασία με τους φοιτητές του ΤΕΦΑΑ στο πλαίσιο του προγράμματος ψυχοκινητικής.
2) Συνεργασία με το 12ο Νηπ/γείο( γενικό τμήμα και τμήμα ένταξης) στο χώρο του 12ου Νηπ/γείου στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικοποίησης παιδιών με Ειδικές Ανάγκες.
3) Κοινή δράση με το 12ο Νηπ/γειο, Ειδικό Δημοτικό στο πλαίσιο του προγράμματος Ψυχοκινητικής η οποία πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου.
4) Κοινή δράση με το 3ο Γυμνάσιο στο πλαίσιο του προγράμματος Κουζίνας η οποία πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κομοτηνής.
5) Κοινή δράση με το Ειδικό Δημοτικό σε συνεργασία με τους φοιτητές του ΤΕΦΑΑ στο πλαίσιο του παγκόσμιου συνεδρίου.
6) Εργαστήριο με την συμμετοχή των γονέων στην υλοποίηση Πρωτοχρονιάτικων κατασκευών και στο τέλος των εργασιών προσφέρθηκε γεύμα και συνεχίστηκε με χορό και τραγούδια στο χώρο του Ειδικού Νηπ/γείου Κομοτηνής.
7) 1ο Πρωτάθλημα Σκυταλοδρομίας του ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής με τα παιδιά του Ειδικού Νηπ/γειου και Ειδικού Δημοτικού Κομοτηνής να ανοίγουν την αυλαία.
8) Κλόουν, με διαδραστική συμμέτοχη των μαθητών στη παράσταση.
9) Κοινές γιορτές με το Ειδικό Δημοτικό (Καρναβάλι κτλ)
♦ Αξία των Δράσεων:
1) Συνύπαρξη και συνεργασία διαφορετικών εκπαιδευτικών μονάδων.
2) Δημιουργία διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων.
3) Αξιοποίηση ειδικών στόχων.
4) Ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ του σχολείου και οικογένειας.

Скачать бесплатно шаблоны Joomla